WELKOM

U/JIJ BENT VAN HARTE WELKOM OP DEZE BLOG

ALS JE HART VERDRIET HEEFT

ALS JE HART VERDRIET HEEFT
Column: Sieberen Voordewind

Ben je iemand wiens hart vol is van verdriet? O, aan de buitenkant zien de mensen iemand die vrolijk is en misschien leuke grappen maakt. Maar van binnen huilt je hart.

De Basis Bijbel zegt: “Mijn hart huilt van verdriet en wanhoop. Geef me door uw woord weer nieuwe hoop.” (Psalm 119:28).

Hoe groot je verdriet ook is; er is tijd nodig om dat toe te laten en er is tijd nodig om te verwerken wat je hebt meegemaakt. Misschien zeg je net als Psalm 6:8: “Mijn ogen staan dof van verdriet. Ik zie nog maar slecht.”

Maar wat is het vertroostend en hoopvol om de Bijbel te lezen. De Psalmen kunnen je vertroosting geven tijdens de nacht van verdriet. En de dag komt waarop je met Psalm 30:12 kunt zeggen: “U heeft me geholpen! U heeft mijn verdriet veranderd in een vreugdedans. Ik heb mijn rouwkleren weer uitgedaan, omdat U me weer blij heeft gemaakt.” Amen.